Naturlycka – föreläsning

Naturlycka – om trädgårdar, bin och pollination

Välkomna till en bildvisning med Ola Jennersten, naturfotograf och författare till boken Naturlycka – vår värdefulla biologiska mångfald.

Ola Jennersten har arbetat med naturvård på Världsnaturfonden WWF sedan 1990. Ofta har han kameran med sig i sitt arbete. Han har skrivit flera böcker och artiklar med innehåll från både Sverige och världen.

Under kvällen visar han bilder och berättar om hur allt hänger ihop i din trädgård. Det kommer att handla mycket om blommor och bin. Och om vad du själv kan göra för att gynna våra fjärilar, humlor, bin och andra pollinatörer.

Visste du till exempel att det finns drygt 2,6 miljoner trädgårdar i Sverige – en yta stor som hela Gotland! Mat, vatten, skydd och platser för fortplantning behövs för den biologiska mångfalden. Variationen av inhemska träd och buskar är viktigt för fåglar och andra djur – och fungerar som korridorer för arter. Allt runt omkring oss hänger ihop – blommor, pollinerande insekter och trädgårdens fåglar.

Boken Naturlycka utsågs 2021 till WWfs Pandabok.

Torsdagen den 1 september klockan 19.00. Kaffe serveras från 18.30.

Kostnadsfritt.

Ingen anmälan.

Elite Stadshotellet, Stora Torget 7 i Västerås. Lokal: Djäknesalen.

Lokalen har plats för 150 personer, först till kvarn gäller.

Klicka HÄR för att se hela inbjudan från Länstyrelsen