Koloniträdgårdsförbundet

Som medlem i Hälla koloniförening, som är  ansluten till Koloniträdgårdsförbundet har du tillgång till rådgivning i odlingsfrågor, fyra nummer av vår tidning Koloniträdgården, faktaserien Lätt om odling och mycket mer.

Medlemsföreningar får stöd bland annat i juridiska spörsmål som rör arrendefrågor, stadgefrågor, föreningsteknik och liknande samt hjälp med studieverksamhet.

Koloniträdgårdsförbundet har också en Miljödiplomering som medlemsföreningar kan ansluta sig till.

Övriga förmåner för medlemsföreningarna är en föreningsförsäkring som ingår i medlemsavgiften samt goda lånemöjligheter för föreningens byggnader och anläggningar.

Förbundskansliet tillhandahåller även administrativa tjänster till självkostnadspris.

Läs mer på Koloniträdgårdsförbundets hemsida! (öppnas i nytt fönster)