Nyhetsbrev

Våren låter sig dröja på sig och minusgrader på nätterna är fortfarande aktuellt, men den som väntar på något gott…

Centrala toan öppnades i helgen och vattnet beräknas öppna sista veckan i april. Bra om ni redan nu stänger kranarna på området för att underlätta arbetet när det är dags.

Föreningens kopieringsmaskin har gett upp, är det någon som har en som inte används så tar vi gärna emot den!

Protokollet från årsmötet finns i biblioteket från tisdag 5/4 – ni får läsa det på plats och ej tas med.

Ni var flera som undrade över renoveringen av norra toan. Styrelsen har tagit in offerter från olika företag och diskuterar just nu kring hur vi går vidare på bästa sätt. Toan öppnas som vanligt i april/maj och kommer eventuellt att stängas tidigare i höst. Mer info kommer så småningom.

I senaste numret av tidningen Koloniträdgården kunde vi läsa att förbundet utbildar Miljöambassadörer runt om i landet. Även vår förening har numera en sådan, Lisa. Det är vi väldigt stolta över! Tillsammans jobbar vi med miljön på området och Lisa med sitt kunnande blir en resurs för föreningen och oss kolonister! Lisa kommer att skriva mer om detta på hemsidan under våren.

Kika gärna i kalendern, en del aktiviteter för säsongen är redan planerade och vi hoppas att 2022 blir ett “normalt” år då vi kan träffas igen!

Fortsatt trevlig vår allesamman!

/Anne-Christine