Nyhetsbrev

Hej!

Inspektionen av området genomfördes i lördags av styrelsen.
Det var några som fick en lapp på staketet eller i brevlådan, på det stora hela ser det riktigt fint ut.

Vi har satt upp ”Områdesbestämmelserna” på anslagstavlorna, dem finns även på hemsidan att läsa.
Vi vill att ni uppdaterar Er på vad som gäller för området. Vi har märkt att det finns fler som glömt/missat viss information.

Vi vill att ni ser över Er grusgång, inte bara precis utanför tomtgränsen utan till mitten av grusgången, att ni ser över era häckar, särskilt ni som har en hörntomt, där är det andra bestämmelser som gäller.
Ni som har tomtgräns mot allmänningen skall flytta in er saker på Er tomt.

Vi vill inte vara några ”poliser” som går runt och kollar Er, vi vill att ni tar eget ansvar för som gäller för området. Hoppas ni förstår hur vi menar.

Vi uppmanar Er medlemmar att läsa arrendeavtalet med kommunen också.
Det ligger till grund för det avtal föreningen tecknar med medlemmar. Finns på hemsidan

Sen önskar vi Er en Trevlig Sommar

Hälsningar från Styrelsen